Pagina 3 din 5 - Despre Tehnică și Antrenamente

 

 

 

DURATA ŞI STRUCTURA

 

 

Antrenamentul va dura în principiu 120 minute şi ideal va avea următoarea structură:

 

1. Moku-so şi salutul de la începutul antrenamentului

2. Încălzire generală (inclusiv exerciţii pentru dezvoltarea mobilităţii) - 20 minute

3. Exerciţii şi tehnici de respiraţie (Chinkon Kishin & Kokyu-ho) - 2 minute

4. Şcoala căderilor - Ukemi waza - 3 minute

5. Kata (tipare/tehnici de referinţă) / Kihon dosa renzoku - 5 minute 

6. Tehnici cu mana libera: Nage Waza (proiectări) & Katame Waza (fixări) - 30 minute

7. Tehnici cu arme - 15 minute

8. Ne Waza (tehnici de lupta la sol) - 15 minute

9. Exercitii pentru mobilitate (stretching) - 10 minute

10. Exerciţii pentru dezvoltarea forţei si rezistentei - 10 minute

11. Randori (simularea luptei în condiţii reale) & Atemi Waza (tehnici de lovire) - 10 minute

12. Moku-so şi salutul de la sfârşitul antrenamentului

 

 

 

Începătorii vor avea un antrenament ușor diferit, accentul punându-se pe elementele de bază:

 

1. Exerciţiul de meditaţie şi concentrare (Moku-so) şi salutul Zarei de la începutul antrenamentului

2. Încălzire generală (inclusiv exerciţii pentru dezvoltarea mobilităţii) - 20 minute

3. Exerciţii şi tehnici de respiraţie (Chinkon Kishin & Kokyu-ho) - 5 minute

4. Şcoala căderilor - Ukemi waza - 15 minute

5. Kihon Waza - Katame Waza (tehnică de bază de fixare) - 15 minute

6. Kihon Waza - Nage Waza (tehnică de bază de proiectare) - 15 minute

7. Tehnici de bază cu arme (Aiki-Jo, Aiki-Ken) - 15 minute

8. Kata (tipare/tehnici de referinţă) cu și fără arme - 15 minute

9. Exerciții pentru mobilitate (stretching) - 10 minute

11. Exerciţii pentru dezvoltarea forţei si rezistentei - 10 minute

12. Moku-so şi salutul - Zarei - de la sfârşitul antrenamentului

 

 

 

TIPURI DE ANTRENAMENT

 

1. Antrenamentul pasiv (contemplativ) - elevul priveşte de pe margine antrenamentul celorlalţi încercând să le vadă greşelile şi să le corecteze în gând.

 

2. Antrenamentul individual (de unul singur) - cu trei componente:

     - Suburi - execuţia loviturilor în gol cu sabia de lemn - Boken din Zarei şi Ritsurei.

     - Taren - uchi - exerciţii de lovire cu sabia de lemn sau cu bastonul a unei legături de nuiele, a unei anvelope de cauciuc sau a unui alt obiect similar.

     - Lupta cu umbra - se execută individual, legat la ochi sau în întuneric.

 

3. Antrenamentul cu partener (- este antrenamentul uzual din DOJO).


4. Antrenamentul cu mai mulţi parteneri.


5. Antrenamentul SHIAI sau RANDORI - Lupta liberă.

 

 

 

1 | 2 |   <<<   Pagina anterioară   |   Pagina următoare   >>>   | 4 | 5 |